Literature and law
بازدید 44
۰

کتاب ادبیات و حقوق منتشر شد

کتاب حقوق و ادبیات زیر نظر بهزاد رضوی فرد و با همکاری علی مولایی و ریحانه زندی توسط انتشارات خرسندی منتشر شد.

به گزارش رسانه حقوقی حرف، کتاب ادبیات و حقوق: گفتارهایی در حوزه جنبش ادبیات و حقوق و جرم شناسی ادبی (ترجمه و تحقیق) توسط بهزاد رضوی فرد، با همکاری علی مولایی و ریحانه زندی و با دیباچه جفری ویلسون استاد دانشگاه هاروارد در ۳۰۸صفحه توسط انتشارات خرسندی منتشر و روانه بازار نشر شد.

در چکیده مقاله اول از بخش اول (جنبش ادبیات حقوق) این کتاب با عنوان ارزیابی تاریخی جنبش ادبیات و حقوق در ایالات متحده آمده است:

رابطه میان حقوق و ادبیات از جنبه‌های گوناگون قابل بررسی است. ادبیات اجازه می‌دهد تا حقوق بهتر فهمیده شود و حقوق نیز برای خلق به تصویر کشیدن و حتی درک بعضی از آثار ادبی اهمیت فراوانی دارد. با این حال این موضوع با وجود آن که دلایل و فواید متعدد دیگری را به همراه داشته، اما همچنان از جمله مسائل چالش برانگیز بوده است و موافقان و مخالفان فراوانی دارد. چنین فرآیندی زمینه‌ساز ایجاد جنبش «ادبیات و حقوق» گردیده است. پژوهش پیش‌رو بر آن است که با روش مروری – توصیفی به دنبال ارزیابی تاریخی این جنبش در کشور آمریکا باشد. یافته‌های پژوهش نشان دهنده آن است که این جنبش قبل از ایجاد دارای پیش‌زمینه‌ای فعال بوده و ایجاد آن حالت تدریجی داشته است. امروزه نیز این جنیش هم‌چنان به وسیله مجله‌های تخصصی و نشست‌های درون دانشگاهی در حال گسترش روزافزون است.

مشخصات کتاب به شرح زیر است:

مولف:دکتر بهزاد رضوی فرد، علی مولابیگی، ریحانه زندی
ناشر:خرسندی
نوبت چاپ:چاپ اول
سال نشر:۱۴۰۲
قطع:وزیری
نوع جلد:شومیز (مقوای روکش‌دار)
شابک:۹۷۸۶۲۲۲۲۴۲۵۳۴
تعداد صفحه:۳۰۸
 Literature and Law Book Cover

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *