Hossein Dehbashi- Documentary Filmmaker
بازدید 61
۰

بررسی دلایل احضار حسین دهباشی به دادسرا توسط دادستانی تهران

دادستانی تهران از احضار حسین دهباشی به دادسرا برای ارائه توضیحات خبر داد.

به گزارش رسانه حقوقی حرف، دادستانی تهران اعلام کرد:در راستای وظیفه قانونی قوه قضاییه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه علیه حسین دهباشی اعلام جرم شد.
در بیانیه دادستانی تهران آمده است: در همین راستا ضمن اعلام جرم، این فرد برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شد.
به گزارش رسانه حقوقی حرف، اگرچه حسین دهباشی پیش از حمله ایران به مواضع اسرائیل، حمایت خود را از این حملات اعلام کرده بود، اما پس از این حمله، از شیوه حمله در صفحه ایکس (توییتر سابق) خود انتقاداتی به شیوه حمله بیان نموده بود.

دهباشی پیش از این حمله در شبکه‌های اجتماعی خود نوشته بود:

‏ترس از ‎جنگ طبیعی است. کدام آدم عاقل از خرابی و کشتار‌ و هزار بدبختی دومینووار دیگر نمی‌ترسد؟ اما هر ضربه‌ای را که تلافی نکنی، روبرو را به ضربه‌ای محکم‌تر تشویق کرده‌ای. و این خوی درندگان است که اگر بگریزی، دنبال‌ات می‌کنند. گاه برای ‎صلح، باید ایستاد و جنگید. جز این است.

دهباشی در توییتی در ساعت‌های اولیه پس از حمله نوشت:

«آنهایی که امشب نگران و خشمگین از گسترش جنگ و آسیب‌های آن اند، از جنس خود ما هستند. با ایشان هم‌دلی کنیم. ولی آنها که طرف اسرائیل را گرفته‌اند، بدبخت‌اند. خیلی خیلی بدبخت‌اند. برایشان دعا کنیم! »

توییت حسین دهباشی در شبکه اجتماعی ایکس

وی در واکنشی دیگر نوشت: «و یادمان باشد که در همه چندصد سال گذشته، ایران آغازگر هیچ جنگی نبود و همواره جنگ به آن تحمیل شد.»

در عین حال حسین دهباشی در رشته توییتی پس از حمله صورت گرفته در شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ که به‌نظر می‌رسد دلیل احضار این مستندساز است، نوشت:

منصف باشیم: ۱. نه فقط حق که وظیفه‌ی هرحکومتی در ایران است که از اماکن و اتباع ایرانی حفاظتِ بازدارنده کند. ۲. تغییر رویکرد از تماشا و تحمل به تلافی بی‌واسطه، اتفاق مشروع و مهمی است. ۳. حمله‌ی دیشب نمایشی، ناکافی و ناموفق بود و به نگرانی‌ها برای توان واقعی دفاعی کشور دامن زد. ۴. چرا حمله‌ی دیشب موصوف آن صفات بود؟ یا که آیا می‌شد که جور دیگری باشد؟ و پاسخ داد: بله می‌شد! اگر هم‌تراز ضربه دریافتی حداقل سه نظامی عالیرتبه دشمن کشته و دست‌کم یک ساختمان مهم سیاسی با سهم بالایی از پرتابه‌های سالم ویران می‌شد. و این نشدن، بیشتر حاصل نخواستن بود تا نتوانستن.

توییت حسین دهباشی در شبکه اجتماعی ایکس

گفتنی است پس از حمله موشکی دولت جمهوری اسلامی ایران به برخی مواضع اسرائیل، برخی از نشریات و اهالی مطبوعات نظیر روزنامه جهان صنعت، عباس عبدی و یاشار سلطانی نیز به دلایل مشابهی به دادسرای تهران احضار شده‌اند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *