Google-terminates-28-employees-after-multi-city-protests.jpg
بازدید 8
۰

اخراج ۲۸ کارمند معترض به همکاری با اسرائیل توسط گوگل

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که شرکت گوگل ۲۸ کارمند خود را که در اقدامات اعتراضی در دفاتر این شرکت در نیویورک و سان‌ولی در کالیفرنیا مشارکت کرده و به قرارداد مشترک گوگل و آمازون برای ارائه خدمات رایانه‌ای ابری و مراکز داده با اسرائیل اعتراض کردند، اخراج کرد.
به گزارش رسانه حقوقی حرف به نقل از رادیو فردا، ریاست گوگل در ایمیل برای کارکنان نوشته است که این اقدام اعتراضی «غیرقابل قبول و به‌شدت مخرب بوده و کارکنان احساس خطر کردند». ایمیل ارسالی به کارکنان گوگل به آن‌ها نوشته: اگر شما در میان معدود افرادی هستید که فکر می‌کنید رویکرد ما خط مشی را نقض می‌کند، دوباره فکر کنید.
روز گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه ۹ تن از کارکنان شرکت گوگل شامگاه سه‌شنبه پس از برگزاری یک تحصن چند ساعته علیه قرارداد تازه این شرکت با دولت اسرائیل، توسط پلیس از دفاتر گوگل در نیویورک و سانی‌ویل کالیفرنیا اخراج شدند.
معترضان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین وارد دفاتر نیویورک و کالیفرنیای شرکت فناوری گوگل شدند و متعهد شدند تا زمانی که این شرکت به خواست آنها مبنی بر خروج گوگل از قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری مشترک با آمازون برای ارائه خدمات رایانه‌ای اَبری و مراکز داده به دولت اسرائیل عمل نکند، در آنجا خواهند ماند.
معترضان دیگری نیز در مقابل دفاتر این شرکت در نیویورک، سانی‌ویل و سیاتل تجمع کردند.
برخی از کارکنان و فعالان خارج از سازمان، از زمان امضای این قرارداد در سال ۲۰۲۱، با این قرارداد که با نام نیمبوس شناخته می‌شود مخالف بوده‌اند.

Stop Doing bussiness with israeil apartheid

افزایش اعتراض کارکنان در پی تداوم بمباران غزه

اما با تداوم بمباران نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی پس از حمله ۷ اکتبر گروه حماس به اسرائیل، اعتراضات در بین پرسنل گوگل در هفت ماه گذشته شدت گرفته است.
گروه حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته می‌شود، روز پانزدهم مهر (هفتم اکتبر) با یورش به جنوب اسرائیل نزدیک به ۱۲۰۰ تن را کشت و حدود ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفت.
به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، مقامات اسرائیلی به خبرنگاران اطلاع داده‌اند که مفاد قرارداد یادشده، گوگل و آمازون را از ارائه نکردن خدمات به بخش‌های خاص دولت منع می‌کند و این موضوع باعث نگرانی برخی از کارکنان صنعت فناوری شد که مبادا کار آن‌ها برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.
اعتراضات روز سه‌شنبه کارکنان گوگل یک روز پس از آن برگزار شد که فعالان طرفدار فلسطین در تظاهرات هماهنگ‌شده علیه تهاجم اسرائیل به غزه و حمایت نظامی ایالات متحده از این کشور، بزرگراه‌ها، پل‌ها و ورودی فرودگاه‌ها را در نقاط مختلف ایالات متحده مسدود کردند.
در اوایل ماه مارس، گوگل یکی از کارمندانش را که در حین سخنرانی مدیر ارشد شعبه اسرائیل گوگل در نیویورک اعتراض کرده بود، اخراج کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *